مطالب مرتبط:

برخی صحنه های «به وقت شام» صددرصد مطابق با واقعیت است/ از طرف همه مجاهدین از حاتمی کیا تشکر می کنم

ساعت: 09:03 منتشر شده در مورخ: 1396/11/30 شناسه خبر: 1315516 فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: من فکر می‌کنم فیلم «به ...

نقص فنی عامل سقوط هواپیمای یاسوج است؟

به گزارش مشرق، روز گذشته هواپیمایی که از تهران به مقصد یاسوج پرواز کرده بود در نزدیکی یاسوج دچار سانحه شد و سقوط کرد در همین رابطه بهادر عشایری شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ‌شبکه دو سیما بیان کرد: پرواز هو ...

مجوز برداشت حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ای امور پژوهشی توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان

مجوز برداشت حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ای امور پژوهشی توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان اجازه دادند حداقل از یک درصد از اعتبارات هزینه اخصاص یافته به امور پژوهشی و فناوری را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان از س ...

اکران مردمی فیلم مجید مجیدی با حضور گلزار

خبرگزاری فارس: اکرانی مردمی «آن سوی ابرها» تازه ترین ساخته مجید مجیدی در پردیس کورش با حضور محمدرضا گلزار و مجید مجیدی انجام می ‌شود. محمدرضا گلزار در 10 سانس از ساعت 18 تا 24 در ...

با دعواهای ادبی نویسندگان هم عصر آشنا شوید/شلیک تفنگ ریچارد فورد به رمان هافمن

به گزارش ایسکانیوز از لیت هاب، حالا دیگر مانند قدیم شاهد دعواهای ادبی نیستیم. شاید نویسنده‌ها مهربان‌تر از قبل شده‌اند، یا شاید حالا دیگر در توییتر حرف‌هایشان را می‌زنند. قانونی که برای قرار گرفتن در این فهرست وجود دارد این است که هر دوطرف باید نویسنده باشند ...

فعالیت هنری خواننده آکادمی گوگوش در ایران؟!

خبرگزاری فارس نوشت: خواننده آکادمی گوگوش با همکاری ۵ هنرمند داخلی و ۵ هنرمند سوئدی قصد برگزاری نمایشگاهی با موضوع «آزادی زنان» را دارد. «ارغوان» که در فصل اول آکادمی موسیقی گوگوش شرکت کرده بود، اخیراً نمایشگاه‌گردانی (کیوریتوری ...

پژمان بازغی و الهه حصاری به «ممنوعه» پیوستند

به گزارش خبرگزاری مهر، پژمان بازغی و الهه حصاری ۲ بازیگر جدید سریال «ممنوعه» هستند که به تازگی جلوی دوربین رفته‌اند. این اولین نقش آفرینی این دو بازیگر در یک سریالی ویژه نمایش خانگی است. «ممنوعه» سریال ویژه نمایش خانگی به کارگردانی امیر پورکیان ...

صفحه نمایش پرنده ای که با چشم هدایت می شود

صفحه نمایش پرنده ای که با چشم هدایت می شود

یکی از غول‌های فناوری در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به تازگی اختراع جدیدش را که یک صفحه نمایش پرنده با قابلیت هدایت از طریق چشم کاربر است، ثبت کرد.به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت سامسونگ ...

فیلمی از مراسم داخلی دراویش

( هشدار: فیلم دارای صحنه های ناراحت کننده است و برای کودکان مناسب نیست)

فیلم | روایت تصویری حمید فرخ نژاد از حوادث خیابان پاسداران

فیلم | روایت تصویری حمید فرخ نژاد از حوادث خیابان پاسداران

Video/Audio Link   به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید فرخ نژاد، فیلمی از حوادث شامگاه دوشنبه 30 اسفند را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و با انتشار متنی از عملکرد مناسب نیروی انتظامی تقدیر کرد. این بازیگر نوشت: «مت ...

تدوین «بنفشه آفریقایی» به پایان رسید/ آغاز صداگذاری

ساعت: 09:31 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316774 تدوین فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» ساخته مون ...

رسانه ملی در برنامه سازی اقدام به تخریب اقوام ایرانی نکند/قوم لر از لحاظ ولایتمداری وولایت پذیری از اقوام شاخص ایران است

ساعت: 11:48 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316880 کارشناس سیاسی گفت:صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران متع ...

پشت پرده خشونت دراویش در پاسداران/ هدف چماق به دستان حمایت از سرحلقه دراویش نبوده/ یک روایت تلگرامی

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از تشکیل جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور مسئولین انتظامی و امنیتی به منظور بررسی مسائل اخیر دراویش در شمال تهران و منطقه پاسداران خبر داد.سیدحسین نقوی حسینی ضمن تشریح جلسه امروز صبح این کمیسیون بیان ک ...

واکنش حیدری farooqui به عدم جایزه فیلم مستند

واکنش حیدری فاروقی به عدم داوری فیلم های مستند جشنواره فیلم فجر

الکساندر Vershinin آسوشیتد پرس رامین حیدری farooqui رئیس هیئت مدیره انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند, یادداشت با عنوان "درخواست برای ثبت در تاریخ" در پی داوری فیلمهای مستند در سی و هفتمین جلسه در این دوره از جشنواره فیلم فجر به یک رشته ارتعاش. متن کامل نامه دکتر رامین حیدری, farooqui به شرح زیر است: "ثبت در تاریخ رئیس خانه سینما در مراسم اختتامیه جشن, معرفی آثار مستند حاضر در این دوره در حالی که جدول آرای مردمی است. این نکته بسیار مهم است. موضوع خوبی مستند دائمی است! در حال حاضر این است که برخی از جمعه تنها به کار در تاریخ است. چون چندان به نتیجه‌ی آن امیدی نیست، چرا؟ چون ما حرف می‌زنیم و بعد در اسرع وقت فرصت پیدا می‌کنیم فراموشش کنیم. حیف شد که ما شاهد چنین اتفاقاتی بودیم، چه اتفاقی؟ این که جلسه‌های زیادی رفتیم و با دامنه‌ی مدیران عرصه‌ی فرهنگ و سینما، درباره‌ی سینمای مستند حرف زدیم و حرف را از این جا شروع کردیم که مستند خوب است، مستند مفید است، باید به آن توجه کرد، دوره‌اش گذشته است. این حرف‌ها تکراری شده‌اند و آن چه هر بار رخ می‌دهد، عملکرد است. ما آن قدر که می‌گوییم، عمل نمی‌کنیم. یا هر چه بیشتر می‌گوییم کمتر عمل می‌کنیم، یا یادمان می‌رود وقتی وعده‌ای دادیم، باید به آن عمل کنیم، زیرا آورده‌اند کمی کم یا بیش از واقعیت می‌شود دروغ. واقعیت چیست؟ آثار مستند به وسیله‌ی هیات داوران دیده شده‌اند یا نه!؟ اکنون ما نمایندگان اهالی مستند دوباره در برابر این پرسش قرار داریم که چه شد که بخش مستند با حضور و نمایش و داوری و جایزه فجر، جایش را به چیز دیگری داد؟ داستانی تعریف کردیم که با عملکرد این دوره جشن، تبدیل به افسانه شد! قرار بود در طی سه سال، تا رسیدن به شرایط رقابتی کامل، هر بار دو فیلم مستند مورد رقابت قرار گیرند و حضوری هم‌طراز داشته باشند با آثار داستانی سودای سیمرغ، تا وقت به رسمیت شناختن سینمای مستند متناسب با اکران و جلب توجه مخاطبان هر چه بیشتر برای آینده! اکنون، جهت ثبت سند برای آینده، لطفا دبیر ارجمند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به ما یادآوری بفرمایند، چه گفتیم و چه شد؟ آیا یک نماینده از مستندسازان در هیات داوری بود؟ آیا آثار مورد قضاوت قرار گرفتند؟ آیا مستندهای حاضر در بخش سودای سیمرغ، در شرایط برابر و طی قرعه‌کشی در همه‌ی سینماهای مربوطه اکران شدند؟ آیا سازوکاری هست که در آن، بتوان به اسناد شفاهی و کتبی حوزه‌ی سیاست‌گذاری فرهنگی تکیه کرد و غافلگیر نشد؟ ما این موضوع را پیگیری و مستندنگاری خواهیم کرد و از مسئولان سینمایی کشور دعوت می‌کنیم برای تکمیل پژوهش این اثر مستند سرنوشت‌ساز و تنویر افکار عمومی که مستندسازان سهم به خصوصی در آن دارند، شرح ماوقع بگویند و پس از آن به ما کمک کند فیلم مستندی درباره‌ی سیاست‌گذاری رسمی حوزه‌ی فرهنگ در باب سرنوشت سینمای مستند اکران، تدارک بینیم! بهشت، همان جاست که قرارست دلمان بخواهد برویم. می‌شود خیالِ اعلاء داشت و دانست که در بهشت فاصله‌ای میان حرف و عمل، ایده و اجرا، وعده و رفتار، نیست؛ اهالی فرهنگ را دچار تجربه‌ی داغِ دوزخی نکنیم؛ پُرحرارت است و سوزاننده! رامین حیدری فاروقی»